Underviserens rolle under forandring – Københavns Universitet

Videresend til en ven Resize Print Bookmark and Share

IE > Nyheder > Underviserens rolle

11. december 2014

Underviserens rolle under forandring

Artikel i Magisterbladet fra december 2014

”Underviserne skal ikke undervise i innovation og entreprenørskab som en selvstændig disciplin, men de kan anvende metoder og blive inspireret til at arbejde innovativt som en del af den almindelige faglige undervisning”, fortæller Carsten Nico Hjortsø, der er projektleder på Innovation og Entreprenørskab på KU, til Magisterbladet.

Artiklen sætter fokus på undervisernes nye roller, der blandt andet handler om at støtte studerende i kreative processer og undervise på nye måder. I artiklen udtaler Jacob Kreutzfeldt, adjunkt på Institut for Kunst- og Kulturvidenskab, sig om innovative tiltag i egen undervisning. Jacob Kreutzfeldt understreger, at det er en stor motivation for studerende at arbejde projektorienteret, og ser det ikke negativt at der fx er en ekstern aftager inde i billedet.  Mark Vacher fra SAXO-instituttet mener også, at det gavner de studerende at komme i kontakt med virksomheder og dermed lære at gøre deres faglighed anvendelige for andre.

Læs hele artiklen i Magisterbladet.